مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 14:322022-05-26بين الملل

ثبت 135 بار نقض آتش بس یمن طی تنها 24 ساعت


یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی طی تنها 24 ساعت اخیر، 135 بار آتش بس یمن را نقض کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هانس گرودنبرگ فرستاده سازمان ملل به یمن بر گفت وگو با طرف های درگیری در یمن برای تمدید آتش بسی که نزدیک به دو ماه پیش آغاز شده، تاکید دارد، صنعاء هر روز گزارش هایی درباره نقض های مکرر آتش بس ادعایی ائتلاف سعودی منتشر می کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، می گوید که در حال رایزنی با طرف های مختلف جنگ یمن برای تمدید آتش بس برقراری میان طرفین درگیری است و از آن ها می خواهد تا با تمدید این آتش بس در راستای تقویت فواید آن برای ملت یمن موافقت کند.

 اما صنعاء انکار ائتلاف سعودی از اجرای مفاد آتش بس فعلی را منفی ارزیابی می کند و آن بیانگر عدم جدیت ریاض در حرکت به سوی صلح می داند.

به نوشته پایگاه خبری العهد ، در چنین شرایطی یک منبع آگاه یمنی، اعلام کرد که نیروهای متجاوز به یمن طی 24 ساعت گذشته، 135 بار آتش بس را نقض کرده اند.

بر اساس این گزارش، نقض های صورت گرفته علیه آتش بس ادعایی، شامل شش مورد تجاوز هواپیماهای جنگی متخاصم به حریم هوایی استان الجوف، 40 تجاوز هواپیماهای شناسایی مسلح و جاسوسی در حریم هوایی استان های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، صنعاء، الضالع و جبهه های مرزی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 135 بار نقض آتش بس یمن طی تنها 24 ساعت

ثبت 135 بار نقض آتش بس یمن طی تنها 24 ساعت