مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 13:372022-05-26اقتصادي

52 درصد مس کشور در آذربایجان شرقی استخراج می شود/ خام فروشی مس سونگون ممنوع!


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی مس سونگون گفت: 52 درصد مس کشف شده کشور در استان ماست و این یعنی یک درصد مس دنیا در این استان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز با حضور در جمع شرکت های دانش بنیان تولیدی صنعت ساختمان تبریز اظهار کرد: آذربایجان شرقی رتبه اول علاقمندی به سرمایه گذاری صنعتی را دارد که این موضوع ظرفیت خوبی برای صنعت استان است.

وی با بیان این که در حوزه صنعت کارهای بسیار موفقت آمیزی در استان انجام شده است، گفت: در بسیاری از شاخص ها ویژگی های برجسته ای داریم بنا بر این باید با همکاری یکدیگر آذربایجان شرقی را به پایتخت اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده تحرک اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی مربوط به بخش خصوصی بوده است.

پرنیان با اشاره به ظرفیت های بیشمار این استان در حوزه های مختلف صنعتی افزود: از لحاظ تولید و صادرات فولاد و تکمیل زنجیره فولاد از سوی بخش خصوصی در رتبه نخست کشور قرار داریم.

وی تاکید کرد: 570 واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی در استان فعالیت می کنند و 50 درصد شیرینی و شکلات در این استان تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

52 درصد مس کشور در آذربایجان شرقی استخراج می شود/ خام فروشی مس سونگون ممنوع!

52 درصد مس کشور در آذربایجان شرقی استخراج می شود/ خام فروشی مس سونگون ممنوع!