مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 13:122022-05-26اقتصادي

مخزن آب سد قلعه چای عجب شیر 14 درصد کاهش یافت


معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان شرقی از کاهش 14 درصدی مخزن ذخیره آب سد قلعه چای عجب شیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از عجب شیر،  مجتبی جلیل زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان عجب شیر اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته حدود 28 میلیون متر مکعب حجم آب سد قلعه چای بود و امسال حدود 26 میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه کاهش سه درصدی مخازن سدها نسبت به سال گذشته افزود: با توجه به تداوم خشکسالی در سال آبی جاری و به تبع آن عدم تغذیه کافی مخازن آب زیرزمینی در مدت زمان سپری شده، پیش بینی می شود در صورت تداوم کاهش بارندگی ها در ماه های پیش رو، میزان افت سطح آب زیرزمینی و کسری مخازن بیشتر دشت ها در انتهای سال آبی جاری افزایش یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تکمیل شبکه پایاب سد قلعه چای نیاز 780 میلیارد تومان اعتبار است تا ساحل چپ و راست رودخانه قلعه چای تکمیل شود، افزود: 22.

5 کیلومتر از شبکه اصلی پایاب این سد لوله گذاری شده که حدود 800میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از مطالعه تصفیه خانه آب شرب به مقدار 3 میلیون متر مکعب آب از سد قلعه چای خبر داد و افزود: در همین راستا امور آب استان با همکاری آب و فاضلاب استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخزن آب سد قلعه چای عجب شیر 14 درصد کاهش یافت

مخزن آب سد قلعه چای عجب شیر 14 درصد کاهش یافت