مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 10:572022-05-26بين الملل

«دوشنبه» میزبان رایزنی های سالانه تاجیکستان و آمریکا


وزارت امور خارجه تاجیکستان از برگزاری نهمین دور رایزنی های سالانه سیاسی بین این کشور و ایالات متحده در شهر دوشنبه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نهمین دور رایزنی های سالانه سیاسی تاجیکستان و ایالات متحده اخیرا در شهر دوشنبه برگزار شد.

این نشست تحت ریاست سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی که در چارچوب سفر دوره ای به کشورهای آسیای مرکزی در راس هیاتی وارد دوشنبه شده است، برگزار شد.

طرفین طی این دیدار طیف وسیعی از مسائل مربوط به توسعه همکاری دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و همچنین در حوزه های بهداشت، آموزش و پرورش و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف را بررسی کردند.

دو طرف همچنین در زمینه مبارزه با تهدیدات و چالش های مدرن، حقوق بشر و تقویت روابط دوجانبه در چارچوب سازمان های بین المللی و سایر موضوعات مهم تبادل نظر کردند.

گفتنی است که دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در راس یک هیات که شامل اریک گرین مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور روسیه و آسیای مرکزی، ربکا سیمرمن معاون دستیار وزیر دفاع در امور افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی، آنجلی کاور معاون دستیار آژانس آمریکا در امور آسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوشنبه» میزبان رایزنی های سالانه تاجیکستان و آمریکا

«دوشنبه» میزبان رایزنی های سالانه تاجیکستان و آمریکا