مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 07:522022-05-26پزشكي

افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی یزد


یک فوق تخصص ریه از افزایش مراجعه بیماران تنفسی و بخصوص بیماران سرپایی به مراکز درمانی یزد خبر داد و گفت: برخی بیماران ریوی که تا قبل از سال 1401 با دارو کنترل میشدند طی این مدت تشدید علایم پیدا کرده و مجبور به افزایش دوز دارو برای آنها شدیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر فاطمه سادات آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تعداد بیماران مزمن تنفسی با تشدید علائم افزایش یافته است اظهار داشت: وجود گرد و خاک معلق در هوا و ریزگردها موجب تشدید بیماری های تنفسی و افزایش بستری ها در مراکز درمانی شده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیری داشته است.

وی که در بیمارستان شهید صدوقی یزد بعنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور پذیرای بیماران است ادامه داد: بیمارانی که با علائم سرماخوردگی مراجعه کردند دچار سرفه های طولانی هستند که قبلا سابقه نداشته و دلیل آن همین وجود گرد و خاک و ریزگردهاست.

دکتر آقایی ادامه داد: امکان آلودگی هوا در طوفان شن با پسماندهای کارخانجات که دفن نمی شوند نیز وجود دارد، یعنی ریزگردها در واقع فقط ریزگرد نیستند و حاوی ذرات ناشی از پسماندهای رها شده بر روی بیابانها هم هستند.

وی یادآور شد: متاسفانه اغلب بیماران تنفسی و قلبی که لازم است در تماس با هوای آلوده نباشند شبها پنجره اتاق را باز می گذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی یزد

افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی یزد