مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 14:322022-05-25سياسي

استفاده از ظرفیت فکری مذاهب برای مقابله با چالش های امت اسلامی


صالحی با بیان اینکه مسأله حل و یا کاهش تفرقه و حرکت به سمت وحدت یکی از موضوعات هفتگانه جهان اسلام است گفت:استفاده از ظرفیت فکری مذاهب برای مقابله با چالش های امت اسلامی ضروری است.

- ، سید عباس صالحی، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در همایش نقش دانشگاه های الهیاتی در مدیریت اختلافات مذهبی در جهان اسلام که با حضور اساتید دانشگاه های ترکیه و دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، به بررسی ظرفیت های جهان اسلام برای ایجاد وحدت پرداخت.

وی با بیان این که جهان اسلام با چالش های فراوانی روبرو است، به بررسی تفکرات دو متفکر گذشته و معاصر یعنی حسن حنفی و علامه سعید نورسی پرداخت.

صالحی، چالش های جهان اسلام از دیدگاه حنفی را در هفت محور بیان کرد و یادآور شد: عدالت، آزادی، هویت (حفظ خصوصیت های فرهنگی در جهان اسلام)، توسعه و پیشرفت درون زا، بسیج توده ها و فعال کردن ظرفیت منابع انسانی بیش از 1 میلیارد مسلمان، آزادی سرزمین (که امروز در آزادی فلسطین و قدس شریف متبلور است) و وحدت امت محورهای و چالش های هفت گانه جهان اسلام از دیدگاه حنفی هستند.

همان گونه که می بییند مسأله حل و یا کاهش تفرقه و حرکت به سمت وحدت یکی از موضوعات هفتگانه جهان اسلام است که از سوی حنفی مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت فکری مذاهب برای مقابله با چالش های امت اسلامی

استفاده از ظرفیت فکری مذاهب برای مقابله با چالش های امت اسلامی