مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 11:072022-05-25سياسي

مالکی: مجلس صلاحیت تحقیق و تفحص از کانون وکلا را ندارد


رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: هیچ صلاحیتی مبنی بر ورود مجلس شورای اسلامی به تحقیق و تفحص در کانون وکلا وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز؛ جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از برگزاری جلسه تحقیق و تفحص کمیسیون قضایی مجلس خبر داد و مواضع کانون وکلا در خصوص طرح تحقیق و تفحص را تشریح کرد.

مالکی گفت: اصل 76 قانون اساسی ناظر بر دستگاه های اجرایی است و نه کانون های وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مدنی! وی ادامه داد: در مواد 212 الی 215 قانون قانون آیین نامه داخلی مجلس، تحقیق و تفحص صرفا منحصر به دستگاه های اجرایی است و برای بالاترین مقام دستگاه اجرایی ضمانت اجرایی مجازات اداری در نظر گرفته شده است و کانون وکلای دادگستری دستگاه اجرایی تلقی نمی شود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه  بر اساس قانون دستگاه اجرایی، دستگاهی است که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند؛ اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری از بدو تأسیس تا کنون به موجب قوانین مربوطه هیچ استفاده ای از بودجه عمومی نداشته و کاملاً خودگردان اداره می شود.

وی افزود: در هیچ یک از قوانین دیگر ناظر بر موضوع مثل قانون استخدام کشوری، قانون محاسبات عمومی و قانون فهرست موسسات عمومی غیر دولتی نیز که دستگاه های اجرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالکی: مجلس صلاحیت تحقیق و تفحص از کانون وکلا را ندارد

مالکی: مجلس صلاحیت تحقیق و تفحص از کانون وکلا را ندارد