مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 09:122022-05-25اقتصادي

تسهیلات گمرک روسیه برای صادرکنندگان ایرانی


گمرکات ایران و روسیه برای اجرای پروژه های جدید گمرکی با هدف افزایش مبادلات تجاری و توسعه و تسهیل تجارت میان دو کشور توافق کردند.

- این توافق در دیدار ولادیمیر ایوین معاون گمرک فدراسیون روسیه و هیات همراه با علیرضا مقدسی رییس کل گمرک ایران در تهران حاصل و مقرر شد تا سند نهایی توافقات جدید گمرکی میان دو کشور در مسکو به امضای روسای گمرکات دو کشور برسد.

محور اصلی این توافق تبادلات تجاری میان ایران و روسیه با ارائه تسهیلات جدید گمرکی از طریق تردد مستقیم و رو رو در دریای خزر بود تا علاوه بر افزایش سطح مبادلات منجر به کاهش قیمت تمام شده کالاهای دو کشور برای مصرف کنندگان شود.

همچنین موضوع تسهیلات ویژه گمرک روسیه برای صادرکنندگان ایرانی در قالب کریدور سبز گمرکی، فعالان اقتصادی مجاز، ترافیک کامیون های ترانزیتی در مرز جمهوری آذربایجان، مشکلات صادرکنندگان و ارزش های گمرکی از دیگر محورهای بحث و تبادل نظر در این دیدار بود.

علیرضا مقدسی رییس کل گمرک ایران در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو جانبه به اهمیت کمک های متقابل اداری و گمرکی میان دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد تا دستاوردهای سفر مقامات بلند پایه گمرک روسیه کمک نماید تا برنامه ها و اهداف اقتصادی در روابط دو جانبه محقق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات گمرک روسیه برای صادرکنندگان ایرانی

تسهیلات گمرک روسیه برای صادرکنندگان ایرانی