مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 08:222022-05-25اقتصادي

راهکارهای عملی سازمان انرژی اتمی برای کاهش ضایعات کشاورزی


معاون سازمان انرژی اتمی از ارائه راهکار های کاربردی و علمی برای کاهش ضایعات کشاورزی و استفاده کمتر از سموم در حوزه باغداری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها از ارائه راهکار های کاربردی و علمی برای کاهش ضایعات کشاورزی و استفاده کمتر از سموم در حوزه باغداری خبر داد.

شیرمردی در این خصوص گفت: در سازمان انرژی اتمی راهکارهای کاربردی، علمی و فناورانه برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی اجرایی شد که در مجموعه پایانه صادرات برنج ارائه کردیم.

وی افزود: با ارائه این راهکارها علاوه بر کاهش ضایعات حوزه کشاورزی، به سلامت مردم نیز کمک می شود.

شیرمردی با اشاره به این که در بحث مبارزه با آفات نیز راه حل های مختلفی توسط دانشمندان صنعت هسته ای ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در روش عقیم سازی حشرات برای باغ های مرکبات می توانیم کاهش آفات را داشته باشیم و در عمل میزان استفاده از مواد شیمیایی را در این باغ ها کم کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو ها در پایان گفت:در بخش تولید گونه های جهش یافته با پرتو گاما نیز محصولات مقاوم در مقابل تنش های محیطی و کم آبی و تغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای عملی سازمان انرژی اتمی برای کاهش ضایعات کشاورزی

راهکارهای عملی سازمان انرژی اتمی برای کاهش ضایعات کشاورزی