مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 07:022022-05-25بين الملل

مخالفت سازمان ملل با اظهارات اردوغان درباره سوریه


سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد عصر سه شنبه به وقت محلی در واکنش به خواسته رییس جمهور ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت که سوریه نیازی به عملیات نظامی بیشتر از سوی هیچ طرفی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، استفان دوجاریک در کنفرانس خبری در نیویورک و در پاسخ به پرسشی درباره درخواست اخیر رجب طیب اردوغان برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، گفت: ما در مواضع خود در دفاع از تمامیت ارضی سوریه پایبندیم و برآن تأکید می کنیم.

وی افزود: سوریه به عملیات نظامی بیشتری از سوی هیچ طرفی نیاز ندارد اما چیزی که نیاز دارد راه حل سیاسی و کمک های بشردوستانه بیشتر است.

این دو موردی است که ما روی آن کار می کنیم.

اردوغان پیش تر در اظهاراتی از ناتو خواسته بود که برای اسکان آوارگان به این کشور در ایجاد منطقه امن در نوار مرزی با سوریه کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه ای گفته بود: اظهارات سخیف رییس جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه ای امن در شمال سوریه بازیچه ای خصمانه است که این کشور علیه سوریه و تمامیت ارضی آن به راه انداخته است.

در بیانیه وزارت امور خارجه تأکید شده بود: سوریه از جامعه جهانی می خواهد که برای دستیابی به اهداف کوته فکرانه ای که اثرات فاجعه باری بر امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت سازمان ملل با اظهارات اردوغان درباره سوریه

مخالفت سازمان ملل با اظهارات اردوغان درباره سوریه