مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 12:522022-05-24بين الملل

واگذاری تیران و صنافیر دروازه عادی‎ سازی روابط ریاض و تل آویو است


یک وبگاه صهیونیستی امروز در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در تلاش است به طور محرمانه با میانجیگری میان رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و مصر، انتقال جزایر تیران و صنافیر به ریاض را نهایی سازد.

- ، وبگاه صهیونیستی واللا امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا تلاش ویژه ‎ ای برای میانجیگری در موضوع واگذاری جزایر تیران و صنافیر (در دریای سرخ) به عربستان سعودی، آغاز کرده است.

براین اساس، دولت آمریکا در نظر دارد به طور محرمانه با میانجیگری میان رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و مصر واگذاری این جزایر به ریاض را نهایی کند تا در نتیجه آن مقدمات عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض فراهم شود.

بنابراعلام این وبگاه صهیونیستی، موفقیت در این رایزنی ها راه عادی سازی روابط از سوی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی را هموار می سازد، همچنین این تحول می تواند به عنوان یک دستاورد مهم سیاسی برای دولت آمریکا و البته کابینه نفتالی بنت محسوب شود.

گفتنی است براساس توافق صلح مصر و رژیم صهیونیستی (کمپ دیوید) جزایر تیران و صنافیر باید خالی از نیروهای نظامی باشد و در آنها نیروهای حافظ صلح بین المللی مستقر شود.

انتقال مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی که در سال 2017 با چراغ سبز تل آویو همراه شده بود، می تواند روند عادی ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری تیران و صنافیر دروازه عادی‎ سازی روابط ریاض و تل آویو است

واگذاری تیران و صنافیر دروازه عادی‎ سازی روابط ریاض و تل آویو است