مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 09:222022-05-24اقتصادي

فرشهای ضد باکتری با فناوری نانو تولید شد


معاونت علمی و فناوری اعلام کرد که فرش های عاری از باکتری با استفاده از فناوری نانو توسط محققان یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از دغدغه های تولیدکنندگان فرش، تامین همه نیازهای مصرف کنندگان و افزایش کیفیت محصولات تولیدی است.

فرش از جمله اقلامی است که به دلیل نفوذ باکتری در آن می تواند به بروز حساسیت و آلرژی منجر شود به خصوص پس از شست و شو و رطوبتی که به آن نفوذ می کند؛ اما صنعتگران با کمک فناوری نانو این چالش را رفع و با کمک فناوری نانو، فرش ضدباکتری تولید کردند.

استفاده از خاصیت ضدمیکروبی و طبیعی نانو ذرات نقره در تولید و بافت فرش به دلیل برخورداری از خواص مهمی چون ضدقارچ، ضدبو و ضدحساسیت بودن، برای بیماران و افراد دارای حساسیت های پوستی، چشمی و تنفسی بسیار مفید است و به دلیل تماس مستمر کودکان و افراد خانواده با فرش، سطح سلامتی افراد جامعه را افزایش می دهد.

به طور کلی میکروب ها، باکتری ها و میکروارگانیسم ها مانند کورینه باکتریوم گزروزیس، از دلایل اصلی ایجاد بیماری ها، عفونت ها و ایجاد بوی بد در فرش هستند؛ شرکتی دانش بنیان با استفاده از خاصیت ضدمیکروبی نقره اقدام به تولید فرش های آنتی باکتریال کرده است که ضدباکتری و ضدبو است و با استفاده از آن باکتری ها قابلیت تکثیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرشهای ضد باکتری با فناوری نانو تولید شد

فرشهای ضد باکتری با فناوری نانو تولید شد