مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 08:122022-05-24سياسي

پاسداشت روحانیت، تکریم مجاهدت، علم و عمل است


مدیر حوزه های علمیه فارس با تاکید بر پیشتازی روحانیت در برهه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: بزرگداشت مقام روحانیت هم پاسداشت مجاهدت و هم پاسداشت علم و عمل است.

- حجت الاسلام محمد استوارمیمندی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: روحانیت همواره در طول تاریخ پیشتاز دفاع از حقیقت، دین خدا و عدالت طلبی بوده و چون همیشه منافع دین خدا در خطر قرار می گرفته همواره عالمان دین در معرض شهادت و تبعیض قرار می گرفتند.

مدیر حوزه های علمیه فارس افزود: در قرن معاصر نیز روحانیت پیشتاز حرکت های عدالت طلبانه و آزادی خواهانه بوده اند.

او گفت: چنانچه شاهد هستیم در جنبش مشروطه روحانیت نقش اصلی را ایفا می کند و همچنین در ملی شدن صنعت نفت نیز روحانیت نقش مهمی دارد.

استوارمیمندی تاکید کرد: نقش میرزا کوچک خان ها نیز در قیام مبارزه با استبداد نیز گواه این سخن است و همه حوزوی ها و اهل علم همواره در برهه های مختلف تاریخ نقش مهمی در احیای دین ایفا کرده اند.

مدیر حوزه های علمیه فارس ادامه داد: امام راحل نیز خودشان به عنوان مجتهد و دین شناس نقش اساسی داشتند و روحانیون بسیاری با قیام و جان فشانی از ایشان حمایت کردند.

وی ادامه داد: عده ای از روحانیون در زمان انقلاب، عده ای در دفاع مقدس و پس از ان به شهادت رسیدند و در دفاع از حرم نیز که رسته آنها نبود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسداشت روحانیت، تکریم مجاهدت، علم و عمل است

پاسداشت روحانیت، تکریم مجاهدت، علم و عمل است