مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 21:122022-05-23فرهنگي

رونمایی از 20 سکه تاریخی ضرب دارالعباده در یزد


به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، احمد آخوندی در آیین رونمایی از 20 سکه تاریخی ضرب دارالعباده که با حضور جمعی از موزه داران و کارشناسان میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان این که  موزه داری و مجموعه داری سکه از افتخارات میراث فرهنگی استان یزد است، اظهار کرد: موزه ها از اماکنی است که آبروی استان به شمار می رود و همواره مورد پیشنهاد ما در میراث فرهنگی برای بازدید عموم و استفاده اقشار مختلف از ظرفیت موجود در موزه ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: جشنواره گردشگری تابستانه و موزه گردی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد که به مدت یک ماه و از ابتدای تیرماه آغاز و تا آخر این ماه ادامه خواهد داشت و بحث موزه گردی نیز یکی از برنامه های مهم این جشنواره خواهد بود تا انشاءالله گردشگرانی که داخل استان و مهمان ما می شوند از مجموعه بی نظیر موزه های استان استفاده کنند.

وی با تبریک هفته میراث فرهنگی افزود: تقویت و تحکیم موزه های استان یزد در دستور کار این نهاد قرار دارد و در نوروز امسال اولین برنامه موزه گردی اجرا شد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

الهه الوندیان، رییس گروه موزه های استان یزد هم در این مراسم، تصریح کرد: در حال حاضر 34 مجموعه و موزه فعال در سطح استان یزد فعالیت دارد که 11 موزه تحت نظر اداره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از 20 سکه تاریخی ضرب دارالعباده در یزد

رونمایی از 20 سکه تاریخی ضرب دارالعباده در یزد