مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 16:472022-05-23اقتصادي

اعطای وام ارزان قیمت به متقاضیان احیای بافت های تاریخی روستاها


رییس بنیاد مسکن از آمادگی این بنیاد برای معرفی متقاضیان احیای بافت های فرهنگی و تاریخی روستاها به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت خبر داد.

- به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای صیانت از بافت فرهنگی روستاها صبح امروز دوشنبه 2 خرداد به امضا رسید.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه که به امضای سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید، دو طرف برای همکاری در زمینه مرمت و احیای بناهای دارای ارزش تاریخی و معماری بومی در روستاها متعهد شدند.

همچنین همکاری دو دستگاه برای توسعه گردشگری و صنایع دستی روستایی از موضوعات این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه به موضوع صیانت از معماری بومی در ساخت و سازهای روستایی تاکید شده و طرفین تعهد کرده اند که در تهیه چارچوب طرح های ویژه حفاظت و احیای بافت تاریخی-فرهنگی (ازجمله تعیین حریم ها) با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه روستاها قطب اقتصاد کشورند و باید به آنها توجه ویژه داشت افزود: امروزه بحث گردشگری در بین خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جزو برنامه ریزی خانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای وام ارزان قیمت به متقاضیان احیای بافت های تاریخی روستاها

اعطای وام ارزان قیمت به متقاضیان احیای بافت های تاریخی روستاها