مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:222022-05-23سياسي

چرا همچنان دنبال جذب گردشگر هستیم


ایکوموس ایران در بیانیه امسال خود این سوال را مطرح کرده که چرا باید در حوزه فرهنگ همچنان پیرو سیاست های دیگران و بزرگ ترین افتخارمان جذب توریست بیشتر و ثبت جهانی آثار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در بیانیه موسسه فرهنگی ایکوموس ایران به مناسبت بیستمین سال تأسیس آمده است: میراث فرهنگی ایران زمین از چنان غنایی برخوردار است که درک درست از عظمت، توانایی ها، و نقش و جایگاه آن موجب احیای مجدد ارزش های اجتماعی و دست یابی به جامعه ای سرشار از نیکی و نشاط خواهد شد.

قابلیت های گوناگون مواریث فرهنگی راه های متعدد و متنوعی را برای بهره برداری از آن گشوده است.

از این گنج بی بدیل می توان در زمینه های خودشناسی ملت ها و بقا و رقاء ملی استفاده کرد، یا آن را برای اهداف دیگری نظیر گردش مالی بیشتر در جامعه و ایجاد شغل و درآمد تلقی کرد.

بر حسب آنکه جامعه فرهنگ یا اقتصاد را محرک اصلی و عنصر تعیین کننده نهایی تلقی کند، کیفیت رجوع و بهره برداری از آثار گذشتگان نیز متفاوت خواهد بود.

با توجه به وجود ظرفیت های اقتصادی زودرس در مواریث گذشته، تمایل به بهره برداری از آن خصوصاً در شرایط دشوار اقتصادی افزایش می یابد.

دولت ها عموماً برای رفع تنگناهای زودگذر خود با نگاهی کوتاه مدت، کمتر به آورده های این گنجینه عظیم، که حتی می تواند نقش مؤثری در رفع همان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا همچنان دنبال جذب گردشگر هستیم

چرا همچنان دنبال جذب گردشگر هستیم