مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 10:072022-05-23سياسي

رضایی: برای تامین امنیت غذایی کشور یک برنامه دوساله تنظیم شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور امروز در حاشیه سفر به خوزستان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: شرایط تغذیه و امنیت غذایی و کالاهای کشاورزی در سراسر جهان در شرایطی خاص قرار گرفته است.

وی افزود: اولین زنگ خطر امنیت غذایی را کرونا و فراگیری ویروس از دوسال به صدا درآورد بعد از آن تغییر اقلیم و گرم شدن زمین و پس از آن جنگ اوکراین موجب پیدایش علامت خطر شدند.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: این سه حادثه امنیت غذایی جهان را با یک تغییر و تحول اساسی مواجه کرد.

وی ادامه داد: این مشکلات کشورهای بزرگ را وادار به یک برنامه ریزی 10 ساله کرد اما ما فعلا برنامه ای دو ساله تنظیم کرده ایم که ظرف این دو سال مردم با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

محسن رضایی با اشاره به اینکه این برنامه شامل تولیدات داخلی و کالاهای وارداتی می شود، تصریح کرد: یکی از بنادر مهم و تاثیر گذار ما بندر امام خمینی است که سالانه می تواند 70 میلیون تن کالای صادراتی و وارداتی داشته باشد وی بیان کرد: در سال گذشته از طریق بندر امام خمینی 48 میلیون تن کالا مبادله شده است و در ماه های ابتدایی سال جدید نیز حدود دو میلیون و 600 تن کالا وارد، دو میلیون و 400 تن از آن خارج و حدود سه میلیون تن کالا در انبارها و سیلوهای بندر موجود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضایی: برای تامین امنیت غذایی کشور یک برنامه دوساله تنظیم شده است

رضایی: برای تامین امنیت غذایی کشور یک برنامه دوساله تنظیم شده است