مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 08:572022-05-23سياسي

نخستین جلسه «محفل بهشت»در تکیه گاه آقا مرتضی علی(ع) برگزار شد


نخستین جلسه محفل بهشت،  با حضور شعرای آیینی و کارشناس برنامه سیدوحید سمنانی در تکیه گاه آقا مرتضی علی (ع) در منطقه 12 تهران به همت هیئت الرضا(ع)، - ، نخستین جلسه محفل بهشت، با حضور شعرای آیینی و کارشناس برنامه سیدوحید سمنانی در تکیه گاه آقا مرتضی علی (ع) در منطقه 12 تهران برگزار شد.

سمنانی در این جلسه، شعر آیینی را یکی از وجوه امتیازی شعر امروز برشمرد و قبل از پرداختن به این موضوع توضیحاتی در مورد اشعار شاعران کهن در حوزه شعر عاشقانه و شعر عرفانی ارائه داد و از بین عاشقانه سراهای کهن سعدی و در حوزه شعر عرفانی؛ مولانا را مثال زد.

وی ادامه داد: جنس کلام عاشقانه سعدی در حد کمال است چنانکه هر چقدر عاشقانه های خوبی پس از سعدی داشته باشیم، همواره اوست که قله نشین این عرصه است و شاعران دیگر اگرچه کلامشان ستودنی ست اما تصور وسعت و کیفیت اشعار سعدی در شعرهایشان نادرست است، هرچند از آنجا که عشق جان مایه پندار هر شاعری ست در هر دوره ای شعرهای عاشقانه ی خوبی داریم.

سمنانی در حوزه شعر عرفانی عطار و مولانا را مثال زده و گفت: این شعرا تا قرن هفت و هشت شعر عرفانی را به جایی رساندند که تصور قله های بالاتر از آن اگرچه تجربه شد اما به دست نیامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جلسه «محفل بهشت»در تکیه گاه آقا مرتضی علی(ع) برگزار شد

نخستین جلسه «محفل بهشت»در تکیه گاه آقا مرتضی علی(ع) برگزار شد