مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 08:472022-05-23ورزشي

کم خوابی میلیاردها نفر بر اثر گرمایش زمین


گرم شدن کره زمین با افزایش درجه حرارت در سراسر جهان، بیش از پیش برای مردم جهان مشکل به همراه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، در اواخر این قرن، افراد به دلیل درجه حرارت بالا ناشی از گرم شدن کره زمین، حداقل دو هفته خواب کوتاه را در هر سال تجربه می کنند.

کلتون ماینر ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ دانمارک، می گوید: این شرایط حتی برای برخی از گروه های آسیب پذیر، به ویژه افراد مسن، بدتر است.

وی در ادامه افزود: میزان خواب از دست رفته برآورد شده به ازای هر درجه گرم شدن هوا در بین افراد مسن در مقایسه با بزرگسالان جوان یا میانسال، دو برابر بیشتر بود، برای ساکنان ساکن در کشورهای با درآمد پایین در مقابل کشورهای با درآمد بالا سه برابر بیشتر بود، و برای زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان بود.

ماینر گفت: مهمتر از همه، ما شواهدی پیدا کردیم که نشان می دهد خواب همراه با حساسیت به دما در اواخر بزرگسالی ممکن است بین سنین 60 تا 70 سال افزایش یابد، با توجه به اینکه میزان کم خوابی به ازای هر درجه گرمایش برای افراد مسن تر از 70 سال افزایش می یابد.

این برآوردها براساس داده های مربوط به بیش از 47،600 نفر از 68 کشور از سپتامبر 2015 تا اکتبر 2017 است که با مچ بند خواب شأن تحت ردیابی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم خوابی میلیاردها نفر بر اثر گرمایش زمین

کم خوابی میلیاردها نفر بر اثر گرمایش زمین