مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 08:222022-05-23پزشكي

سن سیگار کشیدن در کرمانشاه به 16 سالگی رسید


سن گرایش به مصرف سیگار در استان، بین 16 تا 22 سال است؛ این موضوع مهم و تأسف برانگیز در نشست بررسی آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، سن گرایش به مصرف سیگار در جامعه، به 14 سال کاهش یافته است؛ این موضوع مهم و تأسف برانگیز در نشست بررسی آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام شد.

فرید نجفی اپیدمیولوژیست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست مصرف سیگار را یکی از مهمترین بروز بسیاری از بیماری های عنوان کرد و گفت: باورهای غلط در مورد مصرف سیگار خیلی زیاد است به عنوان مثال برای لاغز شدن مصرف سیگار و قلیان پیشنهاد می شود.

وی ادامه داد: در کشور سال هاست که یک بحث مهم در بین سیاستگذاران و محققین در خصوص ترجمان دانش و وظایف هر یک در کاربرد نتایج تحقیقات کشور در جریان است که جدای از این موضوع که کدام طرف (سیاستگذار و یا محقق) بیش از دیگری در انجام و تکمیل پروسه ترجمان و کاربرد نتایج تحقیق مقصر است، موضوع مهم شروع این فرآیند در کشور و در مراکز تحقیقاتی کشور است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این در حالی ست که در کشور ما از مدت ها پیش بر موضوع فناوری تاکید شده است و فناوری یکی از آخرین حلقه های ترجمان دانش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن سیگار کشیدن در کرمانشاه به 16 سالگی رسید

سن سیگار کشیدن در کرمانشاه به 16 سالگی رسید