مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 08:122022-05-23فرهنگي

عادت به مناسبات سرکوب در «میز»/ وقتی گفتمان اهمیت چندانی ندارد


کارگردان نمایش «میز» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی عنوان کرد در این اجرا ترجیح داده دیالوگ را تا حد امکان حذف و اثر را به نمایشی صامت نزدیک کند.

- کارگردان نمایش میز با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی عنوان کرد در این اجرا ترجیح داده دیالوگ را تا حد امکان حذف و اثر را به نمایشی صامت نزدیک کند.

شایان شهرابی کارگردان نمایش میز که در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه است با اشاره به بازخوردهای مثبتی که از طرف مخاطبان دریافت کرده است به خبرنگار مهر گفت: با وجود بازخوردهای خوب مخاطبان و نقطه نظرات مثبت اکثر منتقدانی که به دیدن نمایش نشسته اند امیدوارم مخاطبان با تئاتر آشتی کنند و آثار مورد استقبال بیشتری قرار گیرد.

وی با اشاره به احتمال اجرای نمایش در سالنی دیگر درباره مضمون اثر عنوان کرد: نمایش میز زندگی یک خانواده 6 نفره را در یک خانه 6 متری به تصویر می کشد که توسط پدر خانواده مورد سرکوب شدیدی قرار می گیرند.

طراحی نمایش از یکی از نقاشی های فرانسیس بی کن الهام گرفته شده است و مخاطبان شاهد خانه ای با امکانات معمول یک خانه اما در ابعاد 6 متری هستند که میزی نیز در وسط خانه قرار دارد.

در واقع مناسبات سرکوب در این جامعه کوچک تبدیل به عادت شده است چون پدر، اعضای جوان خانواده را سرکوب می کنند و تنها زمانی به آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عادت به مناسبات سرکوب در «میز»/ وقتی گفتمان اهمیت چندانی ندارد

عادت به مناسبات سرکوب در «میز»/ وقتی گفتمان اهمیت چندانی ندارد