مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 22:572022-05-22اقتصادي

احداث 8 سد در گلستان جز طرح های اولویت دار دولت است


هشت سد از 10 سد در حال ساخت استان در طرح های اولویت دار قرار گرفته که سدهای میرداماد، چایلی، نرماب جز این طرح ها هستند.

- ، سید محسن حسینی عصر دوشنبه در نشست خبر با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: موضوع بهره روی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به طور جدی در کشور به آن پرداخته شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان افزود: محصولاتی مثل گوشت برزیل و یا برنج کشور هند و پاکستان علی رغم هزینه های زیادی که بابت ارسال و بسته بندی به آن افزوده می شود، وقتی به دست ما می رسد باز هم پایین تر از قیمت محصولات ایرانی است و این موضوع به دلیل بهره وری پایین در کشور ما است.

وی عنوان کرد: مسئولان، خبرنگاران، کشاورزان، کارشناسان و همه مردم عادی در کم بودن بهره وری در کشور سهیم هستند و باید نسبت به سهم خود در جهت افزایش بهره وری تلاش کنند.

حسینی ادامه داد: در گلستان به ازای هر هزار لیتر آب 350 گرم محصول خشک تولید می شود و کارشناسان استان در تلاش هستند این رقم را به 500 گرم برسانند و این در حالی است که تولید کمتر از دو کیلوگرم محصول خشک بیانگر بهره وری پایین است.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان بیان کرد: شیرین سازی آب دریای خزر در دستور کار است ولی موضوعی است که نمی توان با سرعت به آن پرداخت زیرا نخست باید مطالعات زیست محیطی آن به پایان برسد و سپس سرمایه گذار وار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 8 سد در گلستان جز طرح های اولویت دار دولت است

احداث 8 سد در گلستان جز طرح های اولویت دار دولت است