مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 22:172022-05-22سياسي

تمایل ازبکستان برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران


معاون وزیر خارجه ازبکستان در دیدار معاون وزیر خارجه بر علاقه مندی این کشور برای بهره گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و ظرفیت های بندر چابهار تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فرقت صدیق اف معاون وزیر خارجه جمهوری ازبکستان که برای شرکت در نشست معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به تهران سفر کرده است، عصر امروز (یکشنبه) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار کرد.

  در این ملاقات آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در حوزه های مرتبط با اقتصاد، تجارت و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  طرف ازبکی در این دیدار بر علاقه مندی خود برای بهره گیری از مسیرهای ترانزیتی ایران و به خصوص ظرفیت های مناسب بندر چابهار تاکید کرد و مقرر شد کار گروه های تخصصی در این رابطه فعال شوند.

  معاون وزیر خارجه ازبکستان با اشاره به سفر آتی رییس جمهور کشورمان به ازبکستان برای شرکت در اجلاس سران شانگهای و دیدار رسمی دوجانبه با همتای ازبکستانی خود، این سفر را یک رویداد مهم تاریخی در روابط دو کشور خواند.

  معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن اشاره به روند رو به رشد تعاملات دو کشور در دو سه سال اخیر، آمادگی طرف ایرانی برای همکاری با ازبکستان در همه زمینه های موجود را اعلام ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل ازبکستان برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران

تمایل ازبکستان برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران