مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 21:072022-05-22پزشكي

مسئله جمعیت چالش اصلی کشور است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در 20 سال آینده مسئله جمعیت چالش اصلی کشور است که اگر واژه ابر چالش بکار ببریم نیز اشتباه نگفته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قاسم برجویی فرد یکشنبه شب در آیین تکریم و معارفه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، اظهار داشت: نرخ باروری و رشد جمعیت در کشور یک و نیم و نصف استان ها کمتر از یک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: شاخص جمعیت نه تنها در بحث سلامت بلکه در اقتصاد، اشتغال، فضای فرهنگی و اجتماع ما هم نقش دارد.

وی، با بیان اینکه هزینه نگه داری نوزاد برای نظام سلامت بسیار پایین تر از سالمندان است، بیان کرد: کل تولید ناخالص ملی ایران که وارد نظام سلامت می شود 6 درصد که با این وضعیت جمعیت در آینده ای نزدیک با دو برابر این اعتبار برای نگه داری سالمندان هزینه کنیم.

برجویی فرد تاکید کرد: با این وضعیت در آینده ای نزدیک ما قدرت ملی و امنیت و اقتصادمان از دست می دهیم و الان در زمینه فرزند آوری در دهک های بالای جمعیتی از نظر اقتصادی مشکل داریم.

وی با اشاره به اهمیت فرزند آوری، گفت: وظیفه بهداشت و درمان تمرکز بر مقوله جمعیت است اما همه ادارات و ارگان ها هم باید کمک کرده و قوانین جوانی جمعیت را اجرا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئله جمعیت چالش اصلی کشور است

مسئله جمعیت چالش اصلی کشور است