مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 15:122022-05-22بين الملل

اسرای جنگی؛ حادترین مشکل ارمنستان با جمهوری آذربایجان


معاون نخست وزیر ارمنستان گفت که مناقشه قره باغ کوهستانی را نمی توان با زور حل کرد و وضعیت اسرای جنگی حادترین موضوع کنونی بین باکو و ایروان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون نخست وزیر ارمنستان در نشست شورای سران دولت کشورهای عضو پیمان جمعی گفت که مناقشه قره باغ کوهستانی را نمی توان با زور حل کرد و وضعیت اسرای جنگی ارمنستان حادترین موضوع ایروان با باکو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری پان آرمنیان مهر گریگوریان معاون نخست وزیرارمنستان گفت که ارمنستان از نقش میانجی ریاست مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در پیشبرد روند صلح با هدف حل و فصل انحصاری سیاسی و دیپلماتیک مناقشه قره باغ حمایت می کند.

گریگوریان گفت: دولت ارمنستان متعهد به اجرای دقیق تعهدات مندرج در بیانیه های سه جانبه سبران ارمنستان، روسیه و آذربایجان است.

وی افزود: در میان تعدادی از مشکلات حل نشده، حادترین آنها موضوع اسیران جنگی ارمنی و سایر افراد در بازداشت آذربایجان پس از تهاجم نظامی گسترده علیه مردم قره باغ کوهستانی است که با میانجیگری روسیه متوقف شد.

بر اساس اطلاعاتی که توسط آذربایجان تایید شده است، 38 نظامی و غیرنظامی ارمنستانی همچنان در اسارت آذربایجان به سر می برند که این نقض موازین و اصول حقوق بشردوستانه بین المللی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسرای جنگی؛ حادترین مشکل ارمنستان با جمهوری آذربایجان

اسرای جنگی؛ حادترین مشکل ارمنستان با جمهوری آذربایجان