مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 13:472022-05-22اقتصادي

هدفگذاری افزایش 5 برابری روابط تجاری ایران و عمان تا 5 سال آینده


مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مقرر شد روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان در دوره 2 ساله به 2 برابر و در دوره 5 ساله به 5 برابر افزایش یابد، - فرزاد پیلتن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره وضعیت تجارت ایران و عمان اظهار داشت: در سال گذشته ارزش تجارت ایران و عمان یک میلیارد و 400 میلیون دلار بوده که از این میزان حدود 720 میلیون دلار مربوط به صادرات جمهوری اسلامی ایران به این کشور بوده است.

  وی افزود: برنامه ایران برای توسعه روابط تجاری با کشور عمان حول سه محور کلی است که یکی از این برنامه ها توسعه زیرساخت های تجاری از جمله در زمینه حمل و نقل، مسائل بانکی، حل مشکلات گمرکی، استاندارد است.

  محور دوم توسعه رویدادهای تجاری مانند همکاری های نمایشگاهی، تبادل هیات های تجاری، همکاری های نمایشگاهی، برگزاری همایش های مشترک تجاری و محور سوم نیز حمایت از بخش خصوصی کشورمان بویژه در زمینه شناخت بازار، تحقیقات، بازاریابی از طریق حمایت از تاسیس مرکز تجاری و همچنین دفاتر تجاری و نمایندگی و ثبت شرکت در کشور عمان است.

  مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: تراز تجاری ایران و عمان مثبت و به نفع کشورمان است و بررسی آمارها نشان می دهد که صادرات ایران به عمان در حدود 80 الی 100 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفگذاری افزایش 5 برابری روابط تجاری ایران و عمان تا 5 سال آینده

هدفگذاری افزایش 5 برابری روابط تجاری ایران و عمان تا 5 سال آینده