مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 13:122022-05-22اقتصادي

تبعات ممنوعیت واردات آیفون


این تصمیم ممکن تبعات دیگری در جامعه داشته باشد؛ اولا قیمت این کالا به شدت افزایش پیدا کند و تجارت آن سوداگرانه شود و هرکسی که این گوشی را داشته باشد، - از ترس سرقت آن احساس خطر کند.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان موبایل درباره تصمیم ممنوعیت واردات تجاری آیفون، گفت: این کار نه تنها صرفه جویی ارزی به دنبال ندارد، بلکه به افزایش قیمت آیفون و رونق گرفتن قاچاق این کالا با خرید و فروش پاسپورت و واردات مسافری منجر خواهد شد.

امیر اسحاقی در گفت وگو با ایسنا، درباره ممنوعیت واردات گوشی های آیفون بیان کرد: برند اپل اکنون در سامانه جامع تجارت از گروه 23 وارد گروه 27 کالایی یا گروه کالاهای لوکس و غیرضروری شده که عملا گروه کالاهای ممنوعه است و به نظر می رسد تصمیمات نهایی در این باره گرفته شده، آن هم در شرایطی که از اول سال بلاتکلیفی هایی در این خصوص وجود داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال، تصمیمات مهم اقتصادی برای بازرگانان گرفته شده، اول تعرفه گوشی های بالای 600 دلار را از 5 درصد به 12 درصد افزایش دادند، بعد اعلام کردند که به آنها ارز نیمایی اختصاص نمی دهیم و باید ارز صاداتی بگیرند، بعد صندوق حمایت از تولید را تشکیل دادند که درآمد این ارز واردات آیفون و کالاهای بالای 600 دلار به تولید گوشی های ارزان قیمت اختصاص یابد و در این مدت همه همکاری ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات ممنوعیت واردات آیفون

تبعات ممنوعیت واردات آیفون