مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 11:572022-05-22اقتصادي

ر ییس اتاق ایران: دولت قبل توجهی به هشدارهای تبعات ارز ترجیحی نداشت


در 17 مهر 97 در قالب نامه ای، نسبت به تبعات تعیین نرخ ارز 4200 تومانی به دولت هشدار دادیم که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامحسین شافعی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: مقام معظم رهبر طی سال های اخیر به اهمیت اقتصاد دانش بنیان تأکید داشته اند و به طور مشخص در جلسه با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در اسفند ماه سال گذشته، بر ضرورت حرکت کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان اشاره فرمودند.

وی افزود: طبق گزارش های منتشر شده توسط مرکز بهره وی ایران، بهره وری کل عوامل تولید در ایران بین سال های 91 تا 99 به طور میانگین رشد منفی 1.

2 درصد را تجربه کرده است که با توجه به انقلاب دانش بنیان در سطح بین المللی و رشد خارق العاده بهره وری در سایر کشورها این روند برای اقتصاد ایران مناسب نیست.

رییس اتاق بارزگانی، صنایع و معادن ایران اظهار داشت: همچنین رتبه ایران از زاویه پیش بینی اقتصادی طی 20 سال گذشته تقریبا بین رتبه 60 تا 80 نوسان داشته است و این روند به روشنی نشان می دهد طی 20 سال اخیر تحول قابل ملاحظه ای در سطح پیچیدگی اقتصادی کالاهای صادراتی رخ نداده است و توان استفاده مولد از دانش در اقتصاد کشور هی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ر ییس اتاق ایران: دولت قبل توجهی به هشدارهای تبعات ارز ترجیحی نداشت

ر ییس اتاق ایران: دولت قبل توجهی به هشدارهای تبعات ارز ترجیحی نداشت