مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 07:422022-05-22اقتصادي

زیان ده ترین صنعت بورسی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در شرایطی شاخص تولید صنعتی شرکت های بورسی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/6 درصد افت داشته که کاهش 26 درصدی شاخص تولید خودروسازی و قطعات مهم ترین عامل تشدید رشد منفی صنعت خوانده می شود و از آنجایی که .

- تأثیرپذیری شاخص تولید صنایع منتخب بورسی از افت شاخص تولید خودرو و قطعه را باید در چارچوب پیشران بودن صنعت خودرو تحلیل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در شرایطی شاخص تولید صنعتی شرکت های بورسی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/6 درصد افت داشته که کاهش 26 درصدی شاخص تولید خودروسازی و قطعات مهم ترین عامل تشدید رشد منفی صنعت خوانده می شود و از آنجایی که این صنعت حداقل با 60 صنعت دیگر ارتباط تنگاتنگی دارد، بنابراین طبیعی است هنگامی که شاخص تولید صنعت خودرو و قطعه افت را تجربه می کند شاخص کل تولید سایر صنایع نیز در جاده افت حرکت کند.

وزن سنگین حوزه خودرو و قطعات در محاسبه رشد اقتصاد ایران موجب شده تا سیاستگذار کلان اقتصادی صرفاً به رشد کمی تولید این بخش حتی با پمپاژ تسهیلات کلان تکلیفی بانکی و افزایش زیان انباشه بنگاه ها توجه کند.

تأثیرپذیری شاخص تولید صنایع منتخب بورسی از افت شاخص تولید خودرو و قطعه را باید در چارچوب پیشران بودن صنعت خودرو تحلیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیان ده ترین صنعت بورسی

زیان ده ترین صنعت بورسی