مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-21اقتصادي

سالانه 17 میلیون تن فولاد در کشور مصرف می شود


نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ظرفیت واقعی تولید فولاد در سال حدود 48 میلیون تن است عنوان کرد: 17 میلیون تن از این میزان در کشور مصرف و مابقی صادر می شود که در واقع ظرفیت خوبی برای ارزآوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، سیدجواد حسینی کیا، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، امروز در بازدید از یک کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش کوره تونلی در ماهدشت البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید فولاد در کشور ظرفیت افزایش را دارد، گفت: این ظرفیت قابلیت رسیدن به 75 میلیون تن در سال را دارد که به همین منظور باید تلاش کرد تا با کارهایی از جمله تولید آهن اسنفجی در این واحد صنعتی می تواند محرکی برای  واحدهای تولیدی دیگری بوده و تولید آنها را بالا برد.

وی با اشاره به کاهش آهن های قراضه در کشور تصریح کرد: از سوی دیگر منابع ما محدود و نیازمند این هستیم که سنگ آهن را با برخی کشورهای همسایه مذاکره کرده که البته بخشی از این مذاکرات با هدف واردات در این بخش آغاز شده چرا که در آینده نزدیک منابع ما تمام نشدنی نیست و باید در این خصوص راهکارهایی اندیشید.

حسینی کیا گفت: همچنین ما تا عمق 500 متری را در حال اکتشاف و بهره برداری رسیدیم که به همین منظور باید به سمت عمق یک هزار متر برویم که در همین راستا کارهای تازه ای در برخی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 17 میلیون تن فولاد در کشور مصرف می شود

سالانه 17 میلیون تن فولاد در کشور مصرف می شود