مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 06:572022-05-21اقتصادي

دولت در محاسبه دهک افراد با نگاه باز تصمیم بگیرد


در این شرایط حساس و در جراحی اقتصادی کنونی باید مراقب باشیم که با اطلاعات غلط و داده های ناکافی حق الناس زیرپا گذاشته نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، رسول فرخی میکال (عضو کمیسیون شوراهای مجلس) با اشاره به ناکافی بودن داده های بانک های اطلاعاتی کشور در زمینه پرداخت یارانه طی فرآیند هدفمندسازی یارانه ها گفت: این مشکل تا قبل از این وجود داشت که در این سال ها بسیاری از افرادی که نباید مشمول دریافت می شدند، یارانه می گرفتند و افرادی که باید یارانه می گرفتند، مواردی بود که مشمول دریافت نشده بودند.

وی با بیان اینکه در این جراحی اقتصادی سخت باید مراقب باشیم که با اطلاعات غلط و داده های ناکافی حق الناس در این شرایط حساس زیرپا گذاشته نشود ادامه داد: ما سه نوع درآمدی داریم.

یک نوع درآمد مستمر است (مانند فیش های حقوقی ثابت) که ورودی و خروجی درآمدشان به طور شفاف مشخص است، نوع دوم افرادی است که از طریق عملیات مالی و بانکی مثل گرفتن وام یا سایر تراکنش ها زندگی می کنند.

نوع دیگر درآمد، معامله اموال و تجارت است.

فرخی با اشاره به اینکه در برخی مشاغل که مربوط به معاملات است اجحاف می شود، اظهار کرد: بسیاری از افراد به خاطر یک خودروی مدل پایین از شمول یارانه حذف شدند یا مثلا اموالی وجود داشته که به نوعی با آن وام گرفتند و با احتساب بازگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در محاسبه دهک افراد با نگاه باز تصمیم بگیرد

دولت در محاسبه دهک افراد با نگاه باز تصمیم بگیرد