مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 18:022022-05-20سياسي

عزم راسخ دولت برای احیای دریاچه ارومیه


رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت سیزدهم عزم راسخی برای احیای دریاچه ارومیه دارد چرا که احیای این دریاچه نه تنها مطالبه ملی بلکه یک مطالبه بین المللی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم عزم راسخی برای احیای دریاچه ارومیه دارد چرا که احیای این دریاچه نه تنها مطالبه ملی بلکه یک مطالبه بین المللی است اظهارداشت: در بحث نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه طرح جامعی توسط ستاد احیا آماده سازی شده که در قالب آن مواردی مانند طرح تغییر الگوی کشت و معیشت های جایگزین پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم شخصا مراقب دریاچه باشند عنوان کرد:  وزارتخانه های نیرو و جهاد نیز لازم است تا تکالیف خود را به بهترین نحو انجام دهند البته در این زمینه نمی توان از مساعد یا نامساعد بودن شرایط اقلیمی غفلت کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه حق آبه دریاچه ارومیه تاکنون تخصیص نیافته است، گفت: رهاسازی جریان آب و بحث 40 درصدی کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از مباحثی است که برای تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه ضروریست ولی کاملا محقق نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم راسخ دولت برای احیای دریاچه ارومیه

عزم راسخ دولت برای احیای دریاچه ارومیه