مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 22:572022-05-19سياسي

گام های مهمی برای توسعه روابط ایران و ترکمنستان برداشته شده است


با دیدارها و گفتگوهای تلفنی اخیر دو کشور گام های مهمی برای توسعه روابط دو برداشته شده است.

- ، احمد قربان اف شامگاه پنجشنبه در آیین نکوداشت دویست و هشتاد و نهمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن در روستای آق توقای شهرستان مرزی مراوه تپه اظهار کرد: روابط ایران و ترکمنستان در همه زمینه های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، بشر دوستانه توسعه و بهبود یافته است.

وی افزود: با دیدارها و گفتگوهای تلفنی اخیر دو کشور گام های مهمی برای توسعه روابط دو برداشته شده است، توافقات صورت گرفته در سفر رییس جمهور ایران به ترکمنستان و دیدار دو رییس جمهور زمینه توسعه همکاری فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه توافقات صورت گرفته حائز اهمیت است و صفحه جدیدی بر روی روابط دو کشور گشوده است، گفت: روابط ایران و ترکمنستان در گذشته در همه زمینه ها اعم از سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی بشردوستانه و سایر زمینه ها به طور فعال توسعه و بهبود یافته است.

قربان اف مراسم امروز را به عنوان بخشی از سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماسی بین دو کشور دانست و افزود: مراسم امروز به عنوان بخشی از همکاری های فرهنگی و بشر دوستانه دو کشور دوست و همسایه میراث مبتکرانه و کلاسیک مختوم قلی فراغی را که وارد گنجینه طلایی ادبیات جهان شده به اتفاق شاعر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های مهمی برای توسعه روابط ایران و ترکمنستان برداشته شده است

گام های مهمی برای توسعه روابط ایران و ترکمنستان برداشته شده است