مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 22:472022-05-19سياسي

اشعار مختوم قلی فراغی پیام آور صلح و دوستی است


مختوم قلی فراغی در اشعار خود پیام صلح و دوستی را به یادگار گذاشت.

- ، علی محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در مراسم نکوداشت دویست و هشتاد و نهمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن در روستای آق توقای شهرستان مرزی مراوه تپه اظهار کرد: این شاعر فرهیخته با تمسک به قرآن و اعتماد و اعتقاد به امامان امروز یاد و نامش در بین اذهان مردم زنده و جاودان مانده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ لازمه زیر ساخت هر پیشرفت و شکل گیری تمدن است، خاطرنشان کرد: امروز به دنبال یک اقدام شایسته که هر ساله اتفاق می افتاد، ما زاد روز این شاعر بزرگ ترکمن را برگزار می کنیم.

زنگانه با اشاره به ویژگی های این شاعر بزرگ در اعتماد و اعتقاد به شرح الهی و حرکت در مسیر قرآن، افزود: در طول تاریخ نزدیک به بیش از 290 سال پیش ایشان در اشعار و دیوانی که از خود به یادگار گذاشتند، پیام صلح و دوستی را به ما دادند.

استاندار گلستان گفت: مختوم قلی فراغی با تمام وجود به عنوان یک مسلح و شخصیت اجتماعی همواره برادران مسلمان و دینی خود را از شیعه و سنی دعوت به وحدت و همدلی می کردند و با اشاعر بلندی که داشتند راه را بعد از این همه سال به ما نشان دادند.

وی ادامه داد: این شخصیت بزرگ فرهنگی با صداقت و پاکی که در این زمینه داشت، نامش در یادها جاودان مانده و امروز شاهد هستیم که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشعار مختوم قلی فراغی پیام آور صلح و دوستی است

اشعار مختوم قلی فراغی پیام آور صلح و دوستی است