مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-19بين الملل

روسیه، 5 دیپلمات پرتغالی را نیز اخراج کرد


در ادامه موج اخراج دیپلمات های اروپایی از روسیه در واکنش به اقدام مشابه کشورهای آنها، این بار نوبه به چند دیپلمات پرتغالی رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شبکه خبری آر تی عربی روسیه، وزارت امور خارجه این کشور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای، از احضار مادالنا فیشر ، سفیر پرتغال در مسکو خبر داده و تاکید کرد که اعتراض شدید خود نسبت به تصمیم تحریک آمیز مقامات کشورش مبنی بر اخراج 10 کارمند سفارت روسیه در لیسبون را به اطلاع وی رسانده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر این که این اقدام خصمانه لیسبون روی روابط میان دو کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت، اعلام کرد که به عنوان یک اقدام متقابل، پنج کارمند کنسولگری پرتغال در مسکو، افرادی ناخواسته هستند و باید ظرف 14 روز از زمان تحویل یادداشتی در این باره به سفیر کشورشان، خاک روسیه را ترک کنند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه دیروز (چهارشنبه) نیز سفرای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در مسکو را احضار کرده و تصمیم خود مبنی بر اخراج 34 دیپلمات فرانسوی، 27 دیپلمات اسپانیایی و 24 دیپلمات ایتالیایی به عنوان یک اقدام متقابل در پاسخ به اقدام کشورهای مذکور در اخراج شماری از دیپلمات های روسی را به اطلاع آنها رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه، 5 دیپلمات پرتغالی را نیز اخراج کرد

روسیه، 5 دیپلمات پرتغالی را نیز اخراج کرد