مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 13:472022-05-19حوادث

زلزله زدگان اندیکا بعد از گذشت 8 ماه هنوز بی خانه!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، شهرستان اندیکا از 12 تا 17 مهرماه سال گذشته شاهد چند زمین لرزه بود که بزرگترین آن 5.

7  درجه ریشتر قدرت داشت.

با توجه به خسارت وارد شده به 130 روستا، خسارت این زمین لرزه ها پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده و  طبق برآورد صورت گرفته تعداد 980 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله نیاز به تخریب و بازسازی دارند و یکهزار و 950  واحد مسکونی باید بهسازی شوند.

استاندار: 400  واحد زلزله زده تکمیل شد بر همین اساس، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در دومین سفر سرزده خود به  استان خوزستان به همراه معاون اول خود و رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به منطقه اندیکا که یکی از محروم ترین مناطق این استان است سفر کرد و در جریان آخرین وضعیت این شهر زلزله زده قرار گرفت.

    بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را برعهده گرفته است و بر اساس برآورد بنیاد مسکن، تمام سیمان مورد نیاز که حدود 20 هزار تن است، به صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان تأمین خواهد شد.

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفته بود: هیچکدام از دستگاه های اجرایی در سطح ملی معطل اعتبارات نخواهند ماند و عملیات ساخت و ساز در مناطق زلزله زده اندیکا، پیش از تزریق اعتبارات به دستگاه ها در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله زدگان اندیکا بعد از گذشت 8 ماه هنوز بی خانه!

زلزله زدگان اندیکا بعد از گذشت 8 ماه هنوز بی خانه!