مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 13:272022-05-19اقتصادي

فاز اول بزرگترین طرح دامداری منطقه آزاد ماکو در پلدشت به بهره برداری رسید


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از افتتاح فاز اول طرح بزرگ دامپروری 10 هزار راسی منطقه آزاد در شهر پلدشت به دستور رییس جمهور خبر داد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از افتتاح فاز اول طرح بزرگ دامپروری 10 هزار رأسی منطقه آزاد در پلدشت خبر داد و اظهار داشت : این طرح طی 2 سال اجرا و اجرای آن  در فاز اول 200 میلیارد تومان برای ابنیه و تاسیسات بالغ بر 40 میلیارد تومان و برای خرید دام هزینه و با بهره گیری از روش های نوین دامپروری و تولید دام کار خودش را آغاز می کند.

وی ادامه داد:  این طرح به همت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و برای تامین امنیت غذایی، کاهش قیمت تمام شده محصولات لبنی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار راه اندازی شده است .

معینی صدر مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری شستا  گفت :این طرح در زمینی به مساحت 116 هکتار اجرایی شده که از این میزان هزار هکتارنیز برای کشت علوفه تخصیص داده شده است .

وی با اشاره به  اینکه در این مرکز روزانه  30 تن  شیر تولید می شود و هدف گذاری برای سال آینده 200 تن را خواهیم داشت تصریح کرد: با اجرای این طرح برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شعل جدید فراهم شده است  و این طرح به عنوان نخستین مجموعه پرورشی دامهای شیری منطقه ، در سه فاز اجرا و به پایان خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز اول بزرگترین طرح دامداری منطقه آزاد ماکو در پلدشت به بهره برداری رسید

فاز اول بزرگترین طرح دامداری منطقه آزاد ماکو در پلدشت به بهره برداری رسید