مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 11:172022-05-19اجتماعي

چه خبر از کالبدشکافی توله «ایران»؟/ محیط زیست موضوع را گردن «تحریم ها» انداخت!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، صبح روز گذشته خبر مرگ یکی دیگر از توله های ایران ، یوزپلنگ ماده که در طرح تکثیر یوزپلنگ ایرانی در اسارت در پارک ملی توران حضور دارد، منتشر شد و واکنش های مختلفی را برانگیخت.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، دامپزشک تیمارگر توله یوزها متوجه تغییر در عادت دفع آن ها شده بوده و به فوریت موضوع توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، به دامپزشکان گروه بیماری های دفتر حیات وحش منعکس و با هماهنگی دامپزشک متخصص داخلی دام کوچک از دانشکده دامپزشکی سمنان به محل نگهداری یوزها منتقل شده و پس از معاینه نسبت به درمان آن اقدام کرده بوده است.

پس از بررسی های انجام پذیرفته، با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله ها، برای بررسی بیشتر و نظارت دامپزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متأسفانه یکی از توله ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

توله دوم (تنها توله باقیمانده) هم به بیمارستان تخصصی دامپزشکی منتقل شده و تحت نظارت های دامپزشکی قرار دارد.

نتایج کالبدگشایی چه شد؟ دیروز قرار بود نتایج کالبدگشایی یوز تلف شده اعلام شود و امروز حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفته که شیر بی کیفیت جان دومین پول یوز ایران را گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از کالبدشکافی توله «ایران»؟/ محیط زیست موضوع را گردن «تحریم ها» انداخت!

چه خبر از کالبدشکافی توله «ایران»؟/ محیط زیست موضوع را گردن «تحریم ها» انداخت!