مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 11:122022-05-19اقتصادي

صدور سند 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سال جاری


رییس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور گفت: در دو ماهه ابتدای سال جاری برای بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سند صادر شده است.

- به نقل از سازمان امور اراضی کشور، محمدعلی شجاعی در حاشیه نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با همراهی تمام دستگاه های ذیربط ایجاد شده است تا از بسیاری از مفاسد موجود در این حوزه جلوگیری کند؛ همچنین واگذاری زمین را در جهت توسعه و رشد اقتصادی سرعت بخشد.

وی افزود: سالانه در حدود 60 هزار تخلف در حوزه زمین گزارش می شود و از سال 85 تا به امروز به مدت 16 سال، 13 هزار و 260 حکم قضایی اجرا نشده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی وجود دارد.

رییس سازمان امور اراضی در ادامه گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تنها کار یک سازمان یا وزارتخانه نیست بلکه اقدام حاکمیتی و نیازمند همراهی تمامی دستگاه هاست تا بتوان این وظیفه را به خوبی انجام داد و از تصرفات در این حوزه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه 93 شهرستان در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی وضعیت بحرانی دارند، تصریح کرد: براساس تقسیم بندی های انجام شده، درباره وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان های مختلف کشور، 11 شهرستان فوق بحرانی و 12 استان در وضعیت بحرانی هستند و مابقی به عنوان نیمه بحرانی تلقی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور سند 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سال جاری

صدور سند 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سال جاری