مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 07:122022-05-19اقتصادي

سالانه نیم متر سطح آب در دشت کاشان کاهش پیدا می کند


دشت بزرگ کاشان به عنوان منطقه ای خشک و کویری با بارش باران کم در کشور شناخته شده و هرساله با کاهش نیم متری سطح آب مواجه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، محمدشریف زارعی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ضمن اشاره به خشکسالی منطقه کاشان، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی مستمر در دهه اخیر و بحرانی بودن وضعیت سفره های آب زیرزمینی، برنامه ریزی با هدف حفظ حیات منطقه ضرورت دارد.

وی با تاکید بر شرایط جغرافیایی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن میانگین بارندگی ها و افت سطح آب، باید صرفه جویی آب شرب به ویژه در بخش صنعت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شهروندان، مسؤولان و مدیران راه های حفظ منابع آب را مورد توجه قرار داده و برنامه های فرهنگی بیشتری را اجرا کنند.

شریف زارعی با بیان اینکه آب در شهرهای خشک کاشان و آران و بیدگل و گزارش های وضعیت پدیده فرونشست زمین و مدیریت منابع آبی دچار مشکلاتی است، اظهار کرد: دشت بزرگ کاشان به عنوان منطقه ای خشک و کویری با بارش باران کم در کشور شناخته شده و هرساله با کاهش نیم متری سطح آب مواجه هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان تغییر الگوی کشت در منطقه را از جمله راهکارهای مناسب برای حفظ و کنترل آب های زیر ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه نیم متر سطح آب در دشت کاشان کاهش پیدا می کند

سالانه نیم متر سطح آب در دشت کاشان کاهش پیدا می کند