مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 23:522022-05-18اقتصادي

انجام یک هزار پیوند کلیه در کشور/پیوند کلیه در کشور افزایش یافته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، اعظم پناهی در جلسه با اعضای شورای برنامه ریزی استان زنجان، با بیان اینکه برخی مواقع بیماران با مراجعه به داروخانه داروی مد نظر خود را پیدا نمی کنند، اظهار کرد: امیدواریم موضوع پیگیری شود، تا دیگر بیماران دغدغه دارو نداشته باشد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه بطور کلی وضعیت اقتصادی و گرانی ها عموم مردم را با تنش مواجه کرده است، خاطر نشان کرد: این موضوع برای بیمارانی که باید داروی خود را گران تر تامین کنند، بیش از پیش است.

وی با اشاره به اینکه بیمار کلیوی حتی در صورت پیوند کلیه نیز مستلزم دریافت دارو و مصرف مرتب آنها است، ادامه داد: نگاه دولت و سازمان غذا و دارو به بیماران خاص باید ویژه و تخصصی باشد تا خللی در درمان آنها به وجود نیاید.

پناهی با بیان اینکه زندگی بیمار دیالیزی به مراتب سخت تر از پیوندی است، گفت: مشاهده ها نشان می دهد بیمارانی که تمایل به انجام عمل پیوند دارند، از این کار امتناع می کنند چون نمی خواهند مشکلات بعدی به ویژه گرانی دارو را تحمل کنند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه انجمن کلیوی رابط بین بیمار و دولت است، اضافه کرد: امیدواریم دولت با نگاه ویژه، بیماران هدف را حمایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام یک هزار پیوند کلیه در کشور/پیوند کلیه در کشور افزایش یافته است

انجام یک هزار پیوند کلیه در کشور/پیوند کلیه در کشور افزایش یافته است