مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 22:072022-05-18بين الملل

صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد


به رغم ادعای فرستاده سازمان ملل درامور یمن درباره تمایل طرف های درگیر در جنگ یمن به تمدید آتش بس، سخنگوی انصارالله اعلام کرد که ائتلاف سعودی همچنان در اجرای تعهدات خود کارشکنی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رییس هیأت مذاکره کننده صنعاء، شامگاه امروز (چهارشنبه)، بار دیگر تکرار کرد که ائتلاف سعودی به مفاد آتش بس سازمان ملل متحد پایبند نبوده است.

سخنگوی انصارالله در این خصوص گفت: در مفاد آتش بس بر دو پرواز در هفته به دو مقصد مشخص یعنی عمان و قاهره تأکید شده است که کشورهای متجاوز به آن پایبند نبوده اند.

این کشورها یک ماه و نیم از زمان آتش بس را هدر داده اند بی آنکه پروازی از فرودگاه بین المللی صنعاء [به مقصدهای یادشده] و بالعکس انجام شود.

محمد عبدالسلام در ادامه اضافه کرد که ائتلاف سعودی بایست مجوز پروازهای مقررشده را صادر کند و از زمان باقی مانده برای جبران آنچه از دست رفته استفاده کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که  هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز گذشته مدعی شد که طرف های درگیر در جنگ یمن تمایل به تمدید آتش بس دارند.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود 18


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد

صنعاء از تداوم عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس سازمان ملل خبر داد