مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 20:222022-05-18سياسي

روحانی طرف مذاکره مک فارلین بود؟


هاشمی هیچ جا از خاطراتش اشاره ای به نشستن روحانی «پای میز مذاکره» نمی کند و تنها بر مخفی نگه داشتن مذاکرات میان چهار نفر که یکی از آن ها روحانی است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تاریخ ایرانی، اخیرا، برخی فعالان و رسانه های اصولگرا ، در پی درگذشت مک فارلین ، مشاور امنیت ملی ریگان که خرداد ماه 1365 به همراه گروهی از دیپلمات های آمریکایی، طی سفری مخفیانه با هویت جعلی ایرلندی به تهران آمد، حسن روحانی ، رییس وقت کمیسیون سیاست خارجی مجلس و از نزدیکان آیت الله هاشمی را طرف مذاکره مک فارلین ، معرفی کرده اند.

این نخستین باری نیست که کسی مدعی مشارکت حسن روحانی در مذاکرات دوجانبه با هیات آمریکایی می شود.

اردیبهشت سال 93 نیز ، فیلم مستند درباره زندگی سیاسی حسن روحانی، رییس جمهور وقت با عنوان من روحانی هستم منتشر شد که بر نقش او در مذاکره با رابرت مک فارلین، مشاور امنیت ملی ریگان تاکید داشت.

سایت تاریخ ایرانی، همان زمان نوشت: چند ماه قبل نشریه فارین پالیسی مدعی شده بود حسن روحانی در یکی از جلسات مذاکرات هیات آمریکایی که البته بدون حضور مک فارلین و به ریاست اولیور نورث برگزار شد، حضور داشته است.

در این گزارش آمده بود: حسن روحانی 37 ساله و مشاور ارشد سیاست خارجی دولت ایران و رییس جمهور آینده کشورش با هیاتی از مقامات کاخ سفید در طبقه آخر هتل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی طرف مذاکره مک فارلین بود؟

روحانی طرف مذاکره مک فارلین بود؟