مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 16:172022-05-18بين الملل

معاون وزیر دفاع عربستان با مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد


کاخ سفید از تعهد دولت بایدن به کمک به عربستان سعودی در جریان دیدار معاون وزیر دفاع سعودی با مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن خبر داد.

- به نقل از العربیه، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد در دیدار جیک سالیوان با خالد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ضمن اشاره به تعهد واشنگتن به حمایت از ریاض، بر همکاری دیرینه دو کشور تاکید شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: آقای سالیوان بر تعهد رییس جمهور برای کمک به عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود تاکید و از رهبری عربستان سعودی در تأمین آتش بس با میانجیگری سازمان ملل در یمن قدردانی کرد.

دیدار مقامات آمریکایی و سعودی در حالی صورت می گیرد که بنابر گزارش ها، اختلافات ریاض و واشنگتن به خصوص پس از آن که عربستان با افزایش تولید نفت در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین مخالفت کرد، بیشتر شده است.

درگیری مسکو و کی یف باعث تیره تر شدن روابط آمریکا و عربستان سعودی شد.

آمریکا از عربستان خواست برای جلوگیری از افزایش بهای جهانی نفت، تولید نفت را افزایش دهد، اما ریاض این درخواست بایدن را رد کرد.

نشانه های ناخرسندی طرف سعودی از آمریکا در اظهارات ترکی الفیصل ، وزیر پیشین اطلاعات عربستان پدیدار گشت که در قالب یک کلیپ تصویری در شبکه های اجتماعی در سطحی گسترده انتشار یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر دفاع عربستان با مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد

معاون وزیر دفاع عربستان با مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد