مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 14:022022-05-18اقتصادي

راز عبور بدون مشکل از اوج بار تابستان/ دولت مدیریت مصرف برق را از خود شروع کرد


دولت با ابلاغ دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور کاهش 30 درصدی مصرف برق در ساعات اداری را به تمام زیرمجموعه های دولتی تکلیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صرفه جویی در مصرف برق حتی در شرایط عادی نیز مسئله ای با اهمیت تلقی می شود، چه برسد به اینکه تامین برق نیز با حساسیت ویژه مواجه شده باشد.

با توجه به آمار سال های گذشته این مسئله مشخص است که در کنار برنامه ریزی دقیق دولت، مسئله صرفه جویی در مصرف برق کلیدواژه عبور بدون مشکل از اوج بار تابستان به حساب می آید.

در چنین شرایطی پر واضح است که درخواست هرگونه صرفه جویی در مصرف برق به حکم ضرب المثل یک سوزن به خود بزن، یک جوالدوز به مردم در گام اول نیازمند تغییر رفتار دولت و شروع صرفه جویی از دستگاه ها است.

بر این اساس به استناد آخرین مصوبه هیئت وزیران که به امضای معاون اول رییس جمهور هم رسید، دولت مدیریت مصرف برق در تابستان پیش رو را از خود آغاز کرد و با وضع قوانین سخت گیرانه خواستار تبعیت تمام زیرمجموعه های دولتی از این قوانین شد.

*الزام کاهش 30 درصدی مصرف برق ادارات دولتی، بانک ها و نیروهای مسلح به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به استناد جزییات دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال به تشخیص وزارت نیرو، دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی برق ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز عبور بدون مشکل از اوج بار تابستان/ دولت مدیریت مصرف برق را از خود شروع کرد

راز عبور بدون مشکل از اوج بار تابستان/ دولت مدیریت مصرف برق را از خود شروع کرد