مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:572022-05-18سياسي

1000 جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی گلستان شناسایی نشده است


سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: گلستان از دو هزار و 500 جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی برخوردار است که تاکنون فقط یک هزار و 500 اثر آن شناسایی شده است.

- ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، رحمان فرمانی در پیامی با گرامیداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: 18 ماه می مصادف با 28 اردیبهشت از سوی کمیته بین المللی موزه ها (ایکوم) در تقویم جهانی به عنوان روز جهانی موزه نام گذاری شده است.

وی افزود: هدف از گرامیداشت روز جهانی موزه ها، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن هاست.

فرمانی با اشاره به اینکه با گسترش آگاهی ها درباره تنوع و آسیب پذیری میراث فرهنگی در جهان و اهمیت تلاش برای حفظ و نگهداری از آن ها تمرکز بیشتری وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان گلستان که تا قرن هفتم موسوم به ایالات گرگان بوده و از قرن هفتم تا چهاردم ایالت استرآباد نامیده شد و سابقه تمدن در آن با توجه به کاوش های باستان شناسی به حدود هفت هزار سال قبل برمی گردد، در حقیقت یکی از قدیمی ترین ایالت ها در شمال ایران بوده است.

وی با تاکید براینکه گلستان با توجه به غنای تاریخی بسیار بالا و تنوع اقوام، با عنوان رنگین کمان اقوام شناخته شده، یادآور شد: این استان با د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1000 جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی گلستان شناسایی نشده است

1000 جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی گلستان شناسایی نشده است