مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:172022-05-18اقتصادي

افزایش 35 درصدی کشت گندم در سمیرم


با حمایت از بخش کشاورزی در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم در سمیرم افزایش 35 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

- مصطفی طایی، سرپرست جهاد کشاورزی سمیرم در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در سال 1401 به کاشت گندم دیم و آبی اختصاص دارد که پیش بینی می شود در سال جاری افزایش 70 درصدی تولید گندم را در شهرستان سمیرم شاهد باشیم.

وی افزود: یکی از اقدامات جهاد کشاورزی برگزاری کلاس های آموزشی با حضور کشاورزان در مزرعه و آموزش های لازم به کشاورزان در زمینه های مختلف باهدف بالا بردن راندمان تولید است که پیش بینی می شود با توجه به افزایش سطح زیر کشت در سال جاری بیش از 14 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود.

  طایی خاطرنشان کرد: حمایت دولت از گندم کاران درزمینهٔ خرید تضمینی گندم و اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم، اقدامات ترویجی جهاد کشاورزی و فروش بذرهای اصلاح شده به کشاورزان به نرخ دولتی باعث شد کشاورزان در سال زراعی جاری نسبت به کاشت گندم تشویق شوند.

سرپرست جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به استفاده از تکنولوژی و فن آوری های روز در مبحث کشاورزی تصریح کرد: سم پاسی به روش هوایی توسط پهباد برای اولین بار در سمیرم در حال انجام است که این روش سم پاشی برای کشاورز مقرون به صرفه و در زمان کمتری انجام می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 35 درصدی کشت گندم در سمیرم

افزایش 35 درصدی کشت گندم در سمیرم