مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-05-18سياسي

دارابی: بودجه ها تخصیصی برای ایجاد نهضت در موزه ها کافی نیست


معاون میراث فرهنگی دارابی با بیان اینکه در سال 1401 بودجه حوزه میراث و موزه نسبت به سال 1400 دوبرابر افزایش یافته است، گفت: واقعیت این است با این بودجه های اندک نمی توان نهضتی در موزه ها راه انداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، علی دارابی معاون میراث فرهنگی کشور در همایش روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی که صبح امروز در موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی موزه جشن موزه داران در سراسر دنیاست.

وی افزود: البته ما در آستانه روز جهانی و هفته میراث یکی از مجموعه داران پرتلاش استاد عباس نجات فتحی را در شهرستان شوشتر از دست دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از 790 موزه ای که در کشور است 260 موزه در اختیار وزارت گردشگری است و بخش اعظم آن مربوط به نهادهای مختلف است.

دارابی با بیان اینکه آنچه به عنوان بناها، آثار باستانی و موزه ها می بینیم حاصل هنر گذشتگان است، گفت: امروز به پاس این هنرمندی نیاکان و گذشتگان سر تعظیم فرود می آوریم.

وی تأکید کرد: میراث فرهنگی جوهر فرهنگ هر قومی است و اگر ما ایرانیان از احترام خاصی برخوداریم به خاطر قدمت کهن، تمدن فرهنگی و میراثی است که حفاظت و معرفی آنها یک وظیفه همگانی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارابی: بودجه ها تخصیصی برای ایجاد نهضت در موزه ها کافی نیست

دارابی: بودجه ها تخصیصی برای ایجاد نهضت در موزه ها کافی نیست