مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 09:122022-05-18بين الملل

آشوب گرد و غبار در غیاب دیپلماسی آبی/ 3 راهبرد مهمی که باید اتخاذ کرد


بحران گسترده ناشی از گرد وغبار درمنطقه، بار دیگر ضرورت یک اقدام مشترک برای مدیریت این بحران و عبور از غفلت دیپلماتیک را گوشزد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه خراسان نوشت: بالاخره قرار است تعارفات با همسایگان را کنار بگذاریم و در مذاکرات و تعاملات چندجانبه، 12 کشور همسایه را برای مدیریت منشأهای گرد و غبار متقاعد کنیم؛ اقدامی که چندان ساده نیست اما اگر در آن جدی باشیم و از برگ های برنده مان استفاده کنیم، می توانیم به ثمربخش بودن آن امیدوار باشیم.

گرد و غبار در چشم ما و همسایه ها دومین گرد و غبار سهمگین امسال هم از راه رسید و 13 استان کشور را درگیر کرد؛ از خوزستان و خرم آباد گرفته تا تهران و زنجان.

منشأ این غبارها مرز غربی عراق و سوریه اعلام شده و دو مسیر را درپیش گرفته است؛ یکی به سمت غرب ایران و یکی به سمت  کویت، عربستان و.

.

آن طور که العالم گزارش داده، این توفان استان های دیرالزور و الحسکه سوریه را هم دربرگرفته و خسارت های عظیمی به شبکه های برق و شبکه های ارتباطی این منطقه وارد کرده است.

در عراق هم، هفت استان بغداد، بابل، نجف، واسط، قادسیه، کرکوک و دیاله درگیر غبارها شده است و چهارهزار نفر از مردم این کشور هم در بیمارستان ها بستری شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشوب گرد و غبار در غیاب دیپلماسی آبی/ 3 راهبرد مهمی که باید اتخاذ کرد

آشوب گرد و غبار در غیاب دیپلماسی آبی/ 3 راهبرد مهمی که باید اتخاذ کرد