مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-17اقتصادي

قنات های متروک، خیابان های پایتخت را تهدید می کند/ بزرگراه همت در مسیر چندین قنات


در زمان های قدیم که به این رشته قنات ها نیاز داشتند از آن ها صیانت و نگهداری می شد اما حالا که مورد استفاده نیستند، از آن جا که هیچ ارگان و نهادی به صورت رسمی مسئولیت حفظ و نگهداری این قنات ها را ندارد دچار معضل شده ایم.

- در زمان های قدیم که به این رشته قنات ها نیاز داشتند از آن ها صیانت و نگهداری می شد اما حالا که مورد استفاده نیستند، از آن جا که هیچ ارگان و نهادی به صورت رسمی مسئولیت حفظ و نگهداری این قنات ها را ندارد دچار معضل شده ایم.

دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی معتقد است در شرایطی که متولی مشخصی برای قنات ها وجود ندارد، اگر نسبت به ایمن سازی اصولی آنها اقدام نشود، ممکن است شاهد اثر این قنات ها بر فروریزش های ناگهانی در سطح شهر و به خصوص شبکه راه ها باشیم.

علی بیت الهی، دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی، در گفت وگو با ایسنا درباره خطر فرونشست و فروریزش زمین در محورهای درون شهری از جمله اتوبان ها در شهرهایی نظیر تهران اظهار کرد: این نشست های ناگهانی یا فروریزش ها را در مورد شهر تهران از سال 95 تا به حال بررسی کردیم و یکی از دلایل عمده ای که برای آن به دست آمد، اثر قنوات متروکه تهران بر این فروریزش ها بود.

مواردی که ممکن است منجر به ریزش های ناگهانی و ایجاد فروچاله ها شده و حوادثی را نیز ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنات های متروک، خیابان های پایتخت را تهدید می کند/ بزرگراه همت در مسیر چندین قنات

قنات های متروک، خیابان های پایتخت را تهدید می کند/ بزرگراه همت در مسیر چندین قنات